torsdag, juli 30, 2009

Träd till trädgården

Funderar som bäst på vad vi ska ha för träd på tomten, vart dom ska stå, vad dom ska ha för funktion och så vidare.
Just nu har vi bara en liten fjuttig björk på framsidan som vi låtit stå kvar tills vidare, i övrigt är trädgården mest en stor gräsmatta.
Vi vill ha träd som kan ge lite vindskydd då vi byggt huset på åkermark med öppna fält runtomkring. Vi vill också ha träd som kan ge skugga under varma sommardagar.
Prydnadsträd och nåt frukträd är det väl också tänkt att vi ska ha.

Kanske nån läsare har nåt förslag på träd till trädgården? Skriv gärna en kommentar eller i gästboken isåfall.

På bilderna syns några träd vi funderar på att plantera.

Lind.

Vi funderar på att sätta nån lind som inte blir tokhög.

Vitoxel. Mycket fint träd tycker jag.

Purpurapel. Nåt för framsidan kanske.

4 kommentarer:

VILLA VRÅKEN sa...

Gud så fina träd, roligt att få inhandla träd mm....Hoppas eran sommar varit bra!

Frida sa...

Hej!
Jag och min sambo är i planeringsstadiet av vårt drömhus och vi har varit i kontakt med Bra Hus säljare i Säter. Det vore roligt att höra vad ni tycker om Bra Hus och hur ert bygge fungerat.
Vi fick ett mycket bra intryck av säljaren Lars, han verkade kunnig och förtroendeingivande.

Andreas sa...

Hej Frida!
Kul att du hittade vår blogg.
Skulle nog kunna skriva hur långt som hellst men jag försöker hålla det kort här.
Bra husen tycker jag är mkt bra och vi är nöjda med vårt.
Bra är t.ex. att man kan få husen precis som man vill, dom har relativt hög standard, bra isolering o.s.v.
Lasse är bra säljare och ger bra kalkyler, se till att ni får med så mkt som möjligt bara, t.ex. kommunala kostnader, tillval o.s.v.

I valet mellan Fiskarheden och Bra hus skulle jag lätt välja Bra hus igen.

Om du vill kan du skriva ett (privat) meddelande i vår gästbok, så kan jag svara på din mail om du undrar nåt mer. Bara kul om man kan vara till nån hjälp.
Andreas

VILLA VRÅKEN sa...

Hej hej!!! Helgen har varit bra...Mycket nu när allt ska på sin plats, men snart så....Tror att markstenen heter antik rustik! Tror att den blir superfin! Hoppas allt är bra med er!

Kramar Linda