fredag, juli 11, 2008

Vad är det för ett träd?

Igår fick vi hjälp med en del av de återstående småfelen i huset, bland annat ett par dörrar som behövde justeras.

Idag hade vi tänkt börja grundmåla lite på garaget, men så vart det regnväder. Får se om vi kan dra igång imorrn.

Eftersom husbygget ju är klart så funderar vi på att byta namn på bloggen. Men vi har inte riktigt kommit på nåt bra än, kanske nån läsare har nåt namnförslag till vår blogg?

Tog en bild på ett märkligt träd i Grönsö slottspark. Kanske kan vara nåt för den blivande trädgården.

Konstigt men fint träd i Grönsö slottspark

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag tar och lägger in en gissning. Är ingen trädgårdsmästare men jag har för mig att jag såg ett liknande träd/buske på Mallorca förra året och bären luktade väldigt likt enbär, Kollade lite på nätet och hittade nog själva familjen som den tillhör(Juniperus). Fast detta är inget jag är säker på =) Men det var kul att surfa runt och leta. Har tyvärr inget bra förslag på bloggnamn. Ha det gott /Peter

Andreas sa...

Tack för svaret! Har en bild till i fotoalbumet på hela trädet också.
Andreas