fredag, september 19, 2008

Fick en utmaning...

... av Maria på Adrians Backe.
Här kommer svaren, och frågorna:

Vilken mat äter du ofta?
En hel del pasta blir det.
När du är på kalas är du den personen sitter eller hjälper du till? Beror på hos vem det är.
Var sitter du helst och bloggar? Är jag hemma blir det vid datorn i arbetsrummet. Annars händer deta att jag skriver jag på mobilen.
Köper du ofta trisslotter? Nej, man vinner ändå högst 50 bagis.
Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa semesterminne? Semester i Sverige är toppen, finns massor att se. Gillar historiska sevärdheter som gamla borgar och slott.
Vilken kanal tittar du mest på? Svår fråga, men kanske SVT. Gillar deckare som engelska Foyle's war, Mördare okänd och svenska deckare som Beck, Wallander, Hassel o.s.v.
Klädbutik? Handlat en del på en butik som heter Frank här i stan. Tyvärr är den nedlagd nu.
Inredningsbutik? Senaste möbelinköpen var en matsalsmöbel från Mio och soffor från IKEA.
Godis? Saltlakrits
Stad? Avesta, kanske inte Sveriges vackraste stad men den är lagom stor och det finns det mesta man behöver. Annars är det nära till större städer som V-ås, Borlänge, Falun och inte minst STHLM som ligger 90 minuter bort med tåget.
Dryck? En kall öl är inte tokigt, gärna en Brahma.
Tv-serie? Ja det har jag ju redan svarat på...
Träning? Skulle det vara nödvändigt? Känner mig redan som Matthew McConaughey... Ända tills jag kollar i spegeln =)
Bakverk? Ja tack!
Kaffe? Japp.

Svar av Andreas.
Undertecknad?

1 kommentar:

Familjen Eriksson sa...

Tack för svaren!
Har alltid kollat er blogg eftersom vi har legat lika i tid och bor relativt nära varann.

Kram
Maria